Ontology of the refugee and the displaced
Main Article Content
Keywords
Rooted, Displaced, Phobia, Hospitality, Marginalized, Ontology, Poor, Refugee
Abstract
This writing focuses its attention on a figure that today has taken on great relevance in the contemporary world: the refugee, the displaced, the marginalized, approached from a social ontology of the same, in relation to their social and political condition, from a framework referential of poverty and its political impact in an unequal world, but at the same time of hospitality towards this social being.
References
Agamben, Giorgio. (2011).Desnudez. Buenos Aires. Adriana Hidalgo.
Agamben, Giorgio. (2017). Medios sin fin. Notas sobre la política. Buenos Aires. Adriana Hidalgo.
Arendt, Hannah. (2004). Los orígenes del totalitarismo. México. Taurus.
Bauman, Zygmunt. (1999). Trabajo, consumismo y nuevos pobres. Barcelona. Gedisa.
Bauman, Zygmunt. (1999). Trabajo, consumismo y nuevos pobres. Barcelona. Gedisa.
Buber, Martin. (2006). Yo y tú y otros ensayos. Buenos Aires. Lilmud.
Cortina, Adela. (2017). Aporofobia, el rechazo al pobre. Un desafío para la democracia. Barcelona. Paidós.
Derrida, Jacques. (2000). La hospitalidad. Buenos Aires. E. De la flor
Foucault, Michel. (2016).La sociedad punitiva. México D.F. Fondo de Cultura Económica.
Gil Claros Mario Germán. (2016). Sartre filósofo. Ontología de la acción. México. Rosa María Porrúa.
Honneth, Axel. (1997). La lucha por el reconocimiento. Barcelona. Crítica
Levi, Primo. (2005). Trilogía de Auschwitz. Barcelona. Océano.
Lévinas, Emmanuel. (1993). Entre nosotros. Ensayos para pensar en otro. Valencia. Pretextos.
Lipman, Matthew. (2016). El lugar del pensamiento en la educación. Barcelona. Octaedro.
Martha C. Nussbaum. (2014). Las emociones políticas: ¿por qué el amor es importante para la justicia? Bogotá: Editorial Planeta Colombiana; Barcelona: Espasa.
Marx, Karl. (1977). El capital. Vol I. México. Fondo de Cultura Económica.
Marx. (1982). Escritos de juventud. México. Fondo de Cultura Económica.
Ricoeur, Paul. (2006). Caminos del reconocimiento. Tres estudios. México. D.F. Fondo de Cultura Económica.
Shakespeare, William. (1960). El Rey Lear. En Obras Completas. Madrid. Aguilar.
Agamben, Giorgio. (2017). Medios sin fin. Notas sobre la política. Buenos Aires. Adriana Hidalgo.
Arendt, Hannah. (2004). Los orígenes del totalitarismo. México. Taurus.
Bauman, Zygmunt. (1999). Trabajo, consumismo y nuevos pobres. Barcelona. Gedisa.
Bauman, Zygmunt. (1999). Trabajo, consumismo y nuevos pobres. Barcelona. Gedisa.
Buber, Martin. (2006). Yo y tú y otros ensayos. Buenos Aires. Lilmud.
Cortina, Adela. (2017). Aporofobia, el rechazo al pobre. Un desafío para la democracia. Barcelona. Paidós.
Derrida, Jacques. (2000). La hospitalidad. Buenos Aires. E. De la flor
Foucault, Michel. (2016).La sociedad punitiva. México D.F. Fondo de Cultura Económica.
Gil Claros Mario Germán. (2016). Sartre filósofo. Ontología de la acción. México. Rosa María Porrúa.
Honneth, Axel. (1997). La lucha por el reconocimiento. Barcelona. Crítica
Levi, Primo. (2005). Trilogía de Auschwitz. Barcelona. Océano.
Lévinas, Emmanuel. (1993). Entre nosotros. Ensayos para pensar en otro. Valencia. Pretextos.
Lipman, Matthew. (2016). El lugar del pensamiento en la educación. Barcelona. Octaedro.
Martha C. Nussbaum. (2014). Las emociones políticas: ¿por qué el amor es importante para la justicia? Bogotá: Editorial Planeta Colombiana; Barcelona: Espasa.
Marx, Karl. (1977). El capital. Vol I. México. Fondo de Cultura Económica.
Marx. (1982). Escritos de juventud. México. Fondo de Cultura Económica.
Ricoeur, Paul. (2006). Caminos del reconocimiento. Tres estudios. México. D.F. Fondo de Cultura Económica.
Shakespeare, William. (1960). El Rey Lear. En Obras Completas. Madrid. Aguilar.